Kluczem do sukcesu w wyczynowej jeździe po torze wyścigowym jest jak najwyższa prędkość na wyjściu z zakrętu lub jak najwyższa prędkość na wyjściu z sekwencji zakrętów. Prędkość na wejściu w zakręt nie powinna być wyższa niż prędkość na jego wyjściu. O prędkości
na wyjściu z zakrętu tym samym o czasie okrążenia decyduje linia jaką pokonujemy zakręt. Z reguły, najszybszym torem jazdy jest taki, który mniejsza kąt zakrętu, tak więc poruszanie się po szerokim łuku daje większą korzyść niż ciasne pokonywanie zakrętów.
Poniższa grafika przedstawia dziewięćdziesięciostopniowy zakręt w prawo oraz optymalny tor jazdy, po którym należy się poruszać, aby uzyskać dobry czas okrążenia

Technika pokonywania zakrętów to kilka prostych reguł:
- Wchodzenie w zakręty od wewnętrznej, dojeżdżanie do szczytu zakrętu (środka zakrętu, maksymalnie wewnętrznej części), a następnie wyjście z zakrętu po zewnętrznej i natychmiastowe ustawianie się do kolejnego zakrętu lub całej sekcji zakrętów;
- Wykorzystywanie całej szerokości toru jeżeli chcemy walczyć o najmniejsze ułamki sekund, które odróżniają mistrzów kierownicy od amatorów, to musimy szukać absolutnych limitów i poruszać się po idealnym torze jazdy, zachowując schemat z pierwszego punktu.
- W przypadku sekwencji kilku zakrętów następujących po sobie, kluczowe jest aby najwyższa prędkość była na wyjściu z ostatniego z nich zbyt niska prędkość na wyjściu z sekwencji zakrętów odbiera szansę na wysoką prędkość na dojeździe do kolejnego zakrętu i tym samym rzutuje na
wynik całego okrążenia.
- Prostowanie zakrętów w maksymalny sposób im koła są mniej skręcone, tym większa szansa na dobry rezultat, a mniejsza na uślizg i wypadnięcie z toru.
- Unikanie poślizgu podstawowy błąd u ludzi, którzy znają optymalny tor jazdy. Każdy uślizg kół to strata ułamków sekundy aby go uniknąć, czasami warto pojechać zakręt szerzej i wejść w niego wolniej. Wszystko po to, aby prędkość na wyjściu z zakrętu była jak najwyższa.
- Hamowanie - tak naprawdę, hamulca używa się niezwykle rzadko z reguły przed ciasnymi zakrętami jeżeli jedziemy pełną prędkością. Gokarty komercyjne nie posiadają mechanizmu różnicowego, w efekcie czego, bardzo łatwo wpaść w poślizg w trakcie hamowania zwłaszcza jeśli koła
w gokarcie są skręcone. Dlatego zaleca sią, aby hamować wyłącznie na wyprostowanych kołach.

|